piątek, 22 stycznia 2016

21 lat po wzorcach

Na kanale JDD pojawiła się prezentacja Ralpha Johnsona - jednego z autorów klasycznej i znanej chyba każdemu programiści pozycji http://www.amazon.com/Design-Patterns-Elements-Reusable-Object-Oriented/dp/0201633612

Książka (i jej pochodne) ukształtowała mnie, community Java i .NET, część pokolenia...
Dzięki niej zaczęliśmy myśleć innymi metaforami niż uczono nas na uczelni. U mnie osobiście "namacalne" metafory każdego wzorca rozwinęły spojrzenie kinestetyczno-wizualne na strukturę kodu, które do tej pory jest podstawą mojego poczucia estetyki. Z czasem wzorce odpinamy jak boczne kółka w rowerku, ale sam sposób budowania myśli i komunikowania się z zespołem pozostaje.



Ralph opowiada o tym co motywowało autorów oraz o zmianach jakie poczyniłby w drugiej edycji od strony merytorycznej jak i co do formy.

3 komentarze:

Talha Shahzad pisze...

What awesome blog looks great? Want more details something like visit and explore more new items. Thanks for this valuable thoughts.
Accounting Software For Small bussiness

Marysia pisze...

Bardzo ciekawy artykuł :) Ja właśnie się zastanawiam nad wdrożeniem u siebie w firmie takiego systemu: https://sente.pl/branze/dystrybucja-i-handel/. Mam nadzieje, ze wszystko wyjdzie fajnie! :D

aktywny pisze...

Świetnie napisane, szkoda że tak mało się o tym mówi i pisze